Kisah Driver Lori Jual Burger Untung RM3K Sebulan

Orang selalu kata, 'dimana ada kemahuan disitu ada jalan'. Kita sendiri yang membuka peluang untuk diri kita berjaya jika ada kemahuan untuk berubah. Banyak peluang menjana pendapatan sampingan diluar sana yang boleh mengubah hidup anda selamanya.


Salah satu kerja sampingan yang menguntungkan adalah Bisnes Jual Burger. Menjual burger hanya dilakukan sebagai part-time, hanya malam gerai tu buka  dan siang teruskan kerja hakiki kita.

Saya nak cerita sikit tentang keluarga yang serba kekurangan pada mulanya. Ini cerita tentang seorang driver lori di tempat kerja saya. Driver lori tempat saya bekerja bergaji cuma RM2300/- dan anak tiga orang, isteri tidak bekerja. Tapi mereka bijak. Isteri dia tiap hari buat kuih karipap dan nasi lemak masuk bekas transparent tiap pagi hantar di restoran Cina.

Laku sebab orang cina suka nasi lemak dia. Pandai kan isteri dia? Suaminya pulak bila dah balik kerja, malam dia jual burger. Dulu mula-mula berkecimpung dengan jual burger dia cuma dapat untung RM50-RM70 saja.Tapi masuk tahun kedua, dia boleh dapat RM300-RM400 sebulan. Sekarang ni, dia boleh dapat RM2000-RM3000 sebulan.

Sekarang ini juga, dia dah ada seorang pembantu jual burger dan isterinya juga datang membantu, jual karipap dan nasi lemak tetap jalan. Pendapatan mereka boleh mencecah RM6000 sebulan, kerja cuma Driver Lori tapi bijak mencari rezeki sampingan yang menguntungkan.

Saya simpulkan disini, ada beberapa perkara paling penting untuk memulakan bisnes jual burger ni. Jika tidak, bisnes anda mungkin terhenti kerana masalah-masalah yang akan dihadapi nanti. Jangan biarkan masalah-masalah itu berlaku dengan anda Maka, saya perkenalkan anda dengan Ebook Panduan Jana 5 Angka Sebulan Dengan Bisnes Burger hasil penulisan Md Fadrizul Afiq Bin Dato' Rusly seorang yang berpengalaman dalam bidang masakan.

(Klik Banner)

Ebook ini pasti boleh membantu anda memulakan Bisnes Jual Burger dengan jayanya.

Good Luck!

0 Komentar untuk "Kisah Driver Lori Jual Burger Untung RM3K Sebulan"

Back To Top