Awek Orang Pun Nak Kacau Ke Bodoh !

Advertisemen
Pernah suatu ketika dulu, saya dan rakan saya ke pekan untuk membeli barang keperluan asrama. Tiba-tiba seorang lelaki berbadan sado lalu dengan kami dan saya terlanggar bahu dia, disebabkan ruang sempit terlalu ramai orang dikawasan itu.

"Minta maaf bang, saya tidak sengaja" saya meminta maaf sebab memang tak sengaja terlanggar dia. Lelaki itu cuma jeling saya dengan muka bengis macam nak belasah saya saja. Sesudah itu, saya tundukkan kepala, duit RM50 tercicir dari poket jaket lelaki tadi.

"Bang, bang...!" saya memanggil dengan kuat. "Apahal? mau minta tumbuk kah?" sambil awek sebelah dia pegang tangan dan menarik-narik, katanya "sudah lah tu bang, budak sekolah lagi tu?" ...dan kedua pasangan ni terus blahh dari situ..

Duit RM50 tu apa saya buat? beli Kentucky Fried Chicken (KFC) jugak macam bro Safuan Safri ini..haha..


Lelaki yang hensem tak akan marah-marah orang depan awek dia percayalah..kecuali ada benda nak ditunjukkan, atau saja minta perhatian dengan awek dia..

Dalam situasi bro Safuan Safri ni, rasanya elok panggil lelaki tu je untuk serahkan duit tu..situasi macam saya diatas, kalau panggil awek dia tu confirm saya kena belasah...tapi tak apalah, kira rezeki lah tu bro, haha..

Pengajaran dia, kalau orang panggil janganlah bersangka buruk sangat. Seeloknya jawab kenapa? disebabkan sombong dan ego diri sendiri yang rugi..


Advertisemen

Disclaimer: Gambar, artikel ataupun video yang ada di web ini terkadang berasal dari berbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika ada masalah terkait hal ini, Anda dapat menghubungi kami disini.
Related Posts
© Copyright 2017 Elih Japahar - All Rights Reserved - Created By BLAGIOKE Diberdayakan oleh Blogger