Tip Pemilihan Warna Sesuai Kediaman Dan 77 Teknik Hias Rumah Cara Bajet

Hari Raya Puasa sudah tinggal beberapa hari lagi. Ramai yang sudah mula membuat dekorasi pada rumah mereka..tengok jiran sebelah rumah pun dah mengecat pagar, menukar langsir, membeli sofa baru, dan macam-macam lagi agar rumah kediaman kelihatan ceria di hari lembaran nanti.
Tip Pemilihan Warna Sesuai Kediaman Dan 77 Teknik Hias Rumah Cara Bajet
Sumber Image | Google

Baju raya dah beli belum?kalau belum, cepat-cepatlah beli sebab minggu terakhir sebelum raya ni selalunya shopping mall akan sesak, maklumlah promosi besar-besaran pastinya yang ditunggu-tunggu semua orang..


Tip Pemilihan Warna Sesuai Kediaman Anda

Pemilihan warna yang sesuai untuk rumah kediaman anda amatlah penting. Warna mempengaruhi suasana dalam kediaman anda. Berikut adalah beberapa pilihan warna yang mungkin anda boleh pertimbangkan untuk dicat diruang kediaman anda.
  1. Putih - Salah satu warna neutral dan boleh digabungkan dengan baik bersama warna lain. - Dilihat lebih bersih, tetapi dinasihatkan tidak terlalu banyak kerana akan dilihat sangat kosong dan kaku. 
  2. Kelabu - Memberikan ruang kediaman dilihat lebih luas, tetapi jika terlalu berlebihan dilihat lebih suram. 
  3. Hitam - Warna pada dinding akan menampakkan lebih kukuh, kuat, gagah dan elegan. Jika berlebihan membuatkan dinding rumah seram dan berada dalam kondisi gelap. 
  4. Hijau dan Biru - Warna sangat baik untuk diaplikasikan di tempat tinggal. Hijau menggambarkan alam semula jadi, manakala biru menjadikan dinding rumah tampak lebih menarik serta sejuk. 
  5. Ungu - Warna yang nyaman, menyenangkan dan teduh. Selain itu, membuatkan kesan rumah semakin unik. 

Selain itu, gabungan warna juga boleh menceriakan kediaman jika bijak menggunakan ruang.


77 Teknik Hias Rumah Cara Bajet

Masih tercari-cari idea dan teknik untuk menghias rumah anda dengan kos yang minimum? tak payah cari designer untuk buat dekorasi tu, cukup untuk baca panduan hias rumah cara bajet untuk menyelesaikan masalah mendapatkan idea nanti.

Pernah tak mengalami masalah-masalah seperti ini ketika menghias rumah?
  • Rumah saya mempunyai ruang yang sempit. Beli perabot sedikit, takut kurang. Kalau beli lebih, takut sempit pula. Pening kepala dibuatnya.
  • Barang hiasan lama, saya simpan begitu sahaja, kerana tiada tempat untuk meletakkannya. Hendak buang, sayang pulak. Akhirnya, terperap dalam stok mengumpul habuk. 
  • Perabot dan aksesori dekorasi saya sudah dibuang, kerana sudah buruk, rosak dan tiada nilai untuk dijual semula. 
  • Hendak buat majlis dalam masa 3 hari, tapi  perabot rumahku buruk dan calar-balar, mana sempat nak tukar dan membaikinya.
  • Tiada bajet besarlah untuk menghiasi rumah aku. 
  • Ala, duduk rumah sewa, mana boleh hendak hias cantik-cantik nanti tuan rumah bising. Tapi, kalau hiasan itu bukan kekal, macam mana? 

Memperkenalkan Ebook Dekorasi Bajet!
Tip Pemilihan Warna Sesuai Kediaman Dan 77 Teknik Hias Rumah Cara Bajet
Klik "Tempah Sekarang"!

Ebook ini akan menyelesaikan semua kemelut anda untuk menghias rumah dengan cara yang murah atau bajet. 77 Tip & Teknik Dekorasi Bajet ini pasti memberi sesuatu impak positif pada rumah kediaman anda.

Kenapa perlu panduan Dekorasi Bajet ini? baca selanjutnya disini - Dekorasi Bajet

Semoga panduan ini membantu anda menghias rumah dengan lebih baik. 

You might also like

0 Comments


EmoticonEmoticon